BİR HİKAYEN OLMALI
FORUMDA AKTİF PAYLAŞIM YAPABİLMEK İÇİN LÜFTEN ÜYE OLUNUZ....

BİRHİKAYENOLMALI EKİBİSmile


Ölüm Seni Yanıltmasın , Bir Düşün Yaşayanları .. Alnını Korkusuzca Kaldır , Kimin Yanındasın Yerin Neresi ve Senin En Çaresiz Anında Tek Silahın Nedir?
 
AnasayfaKapı*TakvimSSSKayıt OlGiriş yap
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» BEETHOVEN..
Paz Mart 06, 2011 1:29 pm tarafından heval

» CAN YÜCEL..
Paz Mart 06, 2011 1:27 pm tarafından heval

» CHARLES BUKOWSKY
Paz Mart 06, 2011 1:25 pm tarafından heval

» ZAMAN KİMDE TÜKENİR
Paz Mart 06, 2011 1:20 pm tarafından heval

» V for vendetta
Paz Kas. 21, 2010 1:14 pm tarafından heval

» hoşgeldin dilek
Cuma Kas. 19, 2010 10:16 am tarafından heval

» HANGİSİ DAHA ZOR
Perş. Kas. 18, 2010 11:53 am tarafından heval

» HİKAYELER.
Perş. Kas. 18, 2010 11:46 am tarafından heval

» KUMARBAZ..
Salı Ekim 05, 2010 9:55 am tarafından heval

» ALAMUT KALESİ HASAN SABBAH
Salı Ekim 05, 2010 9:50 am tarafından heval

» GİDECEKSİN BİLİYORUM
Salı Ekim 05, 2010 5:56 am tarafından heval

» hoşçakal..
Cuma Ağus. 27, 2010 5:18 am tarafından heval

» aramıza katılan özleme
Cuma Ağus. 27, 2010 5:00 am tarafından heval

» nana.......
C.tesi Ağus. 07, 2010 11:25 am tarafından heval

» Giderayak
Ptsi Haz. 07, 2010 7:15 am tarafından sıdıka

En iyi yollayıcılar
diaspora
 
heval
 
sıdıka
 
denizQ62
 
kucuklimon
 
DersimLi_janesev
 
neso
 
Istatistikler
Toplam 46 kayıtlı kullanıcımız var
Son kaydolan kullanıcımız: banderas_hsyn

Kullanıcılarımız toplam 350 mesaj attılar bunda 310 konu
özür dileriz
Aidiyet duygusundan yoksun,biz vefasız Kürtler,yüce Türk devletine ve aziz Türk halkına verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı özür dileriz... Ne 1839'da,ne 1843'te,ne 1878'de,ne 1921'de,ne 1925'te,ne 1926'da,ne 1927'de,ne 1930'da,ne 1937'de ve ne......'de öl öl bitemedik...Öldükçe çoğaldık ve cellatlarımızdan çok yaşadık,hâlâ 30 milyonuz,özür dileriz... Tarihte Selahaddin-i Eyyubiler,Ebu Hanife Ahmet Dineveriler,Abdülkadir Geylaniler,Meleye Ciziriler,Feqiye Teyranlar,Molla Goraniler,Ebu Suudlar,Y dris-i Bitlisiler,Ehmede Xaniler,Mewlana Halidler,Said Nursiler,Cemal Süreyyalar,Ahmed Arifler,Orhan Asenalar,Yılmaz Güneyler yetiştirdik.Kültür,bilim,sanat ,din ve edebiyatta bu coğrafyaya ruh kattık,hala da iflah olmadık,özür dileriz.... 1071'de aynı dindeniz diye size kucak açtık; yanlış yaptık özür dileriz... 1514'te bizim olmayan savaşta Çaldıran'da düşmanınız olan Yunanlılara binlerce kayıp verdik,yanlış yaptık özür dileriz... Çanakkale'de yedi düvele karşı imparatorluk güneşi batmasın diye oluk oluk kan akıttık,Çanakkale'yi geçirtmedik,yanlış yaptık,özür dileriz... 1920'lilerde itilaf kuvvetlerini hep birlikte Anadolu'dan çıkarttık,hata yaptık; özür dileriz... Lozan'da iki devlete ne gerek var,birlikte kardeş kardeşe gül gibi geçinip gideriz dedik,özür dileriz... Ne asıl kuruculuğun nimetlerinden yararlandık ne de azınlıklar kadar hak sahibi olabildik; bu şarkı böyle olmamalıdı diye itiraz ederek de ukalalılık yaptık,özür dileriz..'Vatandaş Türkçe Konuş 'kampanyasına karsın biz onurumuz olan,varoluşumuzun nedenlerinden olan şam şekerinden daha tatlı olan anadilimizle konuştuk,her kelime için' bedel' ödedik,yanlış yaptık özür dileriz... 'kuyruklu Kürt,dağ Türkü' küfürlerini lügatinize soktuk,analarınızın ak sütü gibi temiz olan dilinizi kirlettik,insanlarınızın edebini bozduk; özür dileriz... Varlıklarımızı Türk varlığına tamamen armağan edemedik,Giritlere, Mekkelere, Balkanlara, Kafkaslara ve Ortadoğu'ya sürüldük,özür dileriz... Şehirlerimizin,ilçelerimizin,k öylerimizin,dağlarimızın,ovala rımızın isimlerini medenileştirmek adına değiştirdiniz,biz ısrarla ve inatla eski isimlerini kullandık,özür dileriz... . Alfabenizde olmayan x,w,q harflerini çocuklarımızın isimlerinde kullandık,alfabenizin huzurunu kaçırdık özür dileriz... İçlerimizden birileri sadece fikrilerini açıkladığı için gece yarıları jitem'in kurşunlarına hedef oldu,gündemi fail-i meçhul cinayetlerle meşgul ettik; özür dileriz... Kutsal bayramımız newrozlarda 'yaşasın halkların kardeşliği 'dedik, görüntü ve gürültü kirliliği yarattık,özür dileriz... Her rengin tıpkı ebruli sanatında olduğu gibi kardeşçe,uyum ve barış içinde biribirini yok etmeden yaşayabileceklerini düşündük,yanılmışız meğer; özür dileriz.....Çok özür dileriz....Ama çok özür dileriz....
haberler







Paylaş | 
 

 KLASİK MÜZİK (3)

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
heval

avatar

Mesaj Sayısı : 137
Yaş : 39
Reputation : 0
Kayıt tarihi : 03/08/08

MesajKonu: KLASİK MÜZİK (3)   Paz Ağus. 10, 2008 3:48 am

sihirli flütü (die zauberflöte 1791) bunun kanıtıdır, bu eser viyana ruhunu, dolasıyla dönemin özünü yüceltmiştir. buna tepkiler gecikmedi, ama haydn, yaratılış (1798) adlı oratoryosuyla beethoven fideliosuyla (1805-1814) hatta “metternich sistemi” sırasında 9. senfonisiyle (1824) geleneği sürdürdü. 9. senfoni, bütün insanların kardeş olduğunu ilan etmekle kalmayıp, kesinlik taşıdığı bir çağdan kaynaklanan son sarsıntıdır.

modern dönem

bu dönemi adlandırmada genel kabul görmüş bir terim yoktur. çağdaş müzik veya 20. yüzyıl müziği gibi adlandırmalar yapılabilirse de özellikle ikincisi yüzyılın ortalarında yaşamış olan rachmaninov, sibelius ve r. strauss’ uda kapsadığından uygun olmayabilir.

yeni müzik terimi bu müzik türünün felsefesini ve 19. yüzyıl romantizmine karşıt olan arayışları daha iyi tanımlayacaktır.

yeni müzik alman avusturya romantizmine ve onun temsil ettiği herşeye bir başkaldırıyı simgeler. değişik besteciler değişik tekniklerle başarılı örnekler oluşturmuşlardır. bu müzik türünde empresyonizm,romantizm yada barok dönem de olduğu gibi belli bir stil ya da kalıp yoktur. besteciler belli bir tekniğe bağlı kalmak yerine birini denedikten sonra bir başkasına geçmekte bir sakınca görmemişlerdir.

başkaldırış eser adlarında da kendini göstermektedir. buna örnek olarak erik satie’nin “like a nightingale that has a toothache” ve trois morceaux’ un “three pieces in the form of a pear” gösterilebilir. bunlar son yüzyılın romantik başlıklı senfonik şiirlerine bir reaksiyon olarak görülmektedir.

1.dünya savaşı sonrası bazı bestecilerin eserlerinde caz esintileri de görülür. örn: stravinsky “ragtime” 1918, copland’ın “two blues”1926.

bilimdeki gelişmelere paralel olarak radyo konser salonlarına gidemeyen milyonları dinleyici haline getirmişti. randall thompson’un süleyman ve belkıs operası radyo istasyonları tarafından telif ödenerek yayınlanmıştı. 1929’dan itibaren sesli çekilmeye başlayan sinema filmleri bestecilere yeni imkanlar yaratmıştır. fonograf’ın icadı ile dünyanın en izole bölgelerinde bile insanlara müziği istedikleri repertuarla dinleme imkanı yaratmıştır. son olarak televizyon kitle iletişimini en üst düzeye çıkarmıştır.

john cage 1912-1992

klasik müzik eğitimi görmüştür. batı müziğinin ve bireysel anlatımın dışına çıkmak amacıyla cage müziğinde teyp,plak kayıtları ve radyodan da yararlanmıştır. müziği oluşturan bütün etkinliklerin tek bir doğal sürecin parçası olduğu sonucuna varmıştır.

amacı dinleyicilerin kulaklarını süzgeç gibi değil huni gibi kullanmaya özendirmek,bestecinin seçtiği seslerle yetinmeyip ortamda ses adına ne varsa algılamalarını sağlamaktı. buna ulaşmak için müziğinde belirlenmemişlik ilkesini gerçekleştirdi. rastlantısallığı sağlamak ve böylece yorumcunun kişisel beğenilerinin araya girmesini önlemek amacıyla çeşitli yollara başvurdu. örneğin yorumcu sayısını ve çalgı türlerini önceden belirlememeyi,seslerin ve bölümlerin uzunluğunu saptamamayı,uyulması zorunlu nota yazımından kaçınmayı ve bölüm sıralamasında rastlantısallığı korumayı denedi.

cage’in en tanınmış yapıtları, yorumcunun hiçbirşey çalmadığı dört dakika otuzüç saniye 1952,rastgele istasyonlara ayarlanan 12 radyo 24 yorumcu ve bir orkestra şefi için düşsel manzara no:4 1951, sonatlar ve interlüdler1946-48,fontana mix1958, ucuz taklit1969 sayılabilir.

bela bartok 1881-1945

macar besteci 22 yaşındayken 1848-49 devriminin önderi ve ferenc’in babası lajos kossuth’un yaşamını anlatan senfonik şiirini yazdı.İlk çalınışında avusturya milli marşının karikatürize edilerek seslendirilmesi bir skandala yol açtıysa da çok beğenildi. opus 7 birinci dörtlü’sünde(1908-09) bir oranda duyumsanan halk müziği etkisi sonrakilerde tümüyle özümsenmiş ve yapıtlarının içinde erimişti. opus 17 İkinci dörtlü (1915-17) batok ‘un kuzey afrika’ya yaptığı derleme gezisini yansıtan arap motifleriyle süslüydü.üçüncü ve dördüncü dörtlülerde1927-28 daha yoğun ses uyuşumsuzluğundan yararlanılmıştı. beşinci1934 ve altıncıda 1939 ise tekrar geleneksel armoniye dönüldüğü gözleniyordu.

meslek yaşamının başında fransız etkisinde kaldığı için erken dönem yapıtlarında politonalitenin bazı belirtileri görülür.ama daha sonraları bu malzemeden yararlanmadı.onun yerine doğu avrupa en çok da macar ve rumen halk usluplarını araştırdı. müziği her ne kadar armoni açısından yoğun ve karmaşıksa da kökünü halk müziğinin modal dizilerinden dikkatle seçilmiş armonilerden kurulu bir tonaliteden alıyordu.

bartok 2 kasım 1936 da türkiye’ye geldi. İstanbul belediye konservatuarı arşivinde çalışmalar yaptıktan sonra 4 kasım 1936 da a. adnan saygun ile birlikte üç konferans verdi. gene saygun ile birlikte adana’nın osmaniye ilçesi toprakkale ve çardaklı köylerine giderek göçerlerin müziğini taş plaklara kaydetti.

müziği ve tutumu nazilerle ittifak halinde olan macar yöneticilerin ve kilisenin tepkisini uyandırmış ve vatana ihanetle suçlanmıştır.çoğu yahudi olan birtakım önemli bestecilerin yapıtlarının nazilerce yasaklanması üzerine goebels’e bir mektup yazarak kendisininde aynı listeye alınmasını yapıtlarının almanya ve ona bağımlı ülkelerde çalınmasına izin vermediğini bildirdi. 1939 da ahmet adnan saygun’a yazdığı mektupta ülkesinden ayrılmaya kara verdiğini ve türkiye’de çalışabileceğini söylediyse de başvurusu yanıtlanmayarak türkiye’ye gelmesine olanak verilmedi. bunun üzerine abd’ye gitti.

yapıtlarında stravinski gibi aksak usulü kullanan bartok müzikte o zamana değin bulgar ritmi olarak adlandırılan bu ritm için rumen etnomüzikolog constantin brailoui ile birlikte türkçedeki aksak terimini önermiş ve bunu müzikolojiye yerleştirmiştir.

igor stravinsky 1882-1971

rus asıllı besteci 1 dünya savaşı yıllarından başlayarak sürekli rusya dışında yaşamı özellikle ateş kuşu1910,petruşka 1911, bahar ayini 1913, ve orpheus 1947 gibi bale müzikleriyle ünlenmiştir.

stravinsky,20. yüzyıl müziğine büyük katkıda bulunmuş, kendine özgü eleştirel tutumu özellikle ölçü,tempo, ses gürlükleri açısından önemli sonuçlar doğurmuştur.bileşik ölçülü asimetrik kalıpları araştırmış, müzik cümlelerinde kullandığı figür ve motifleri uzatarak veya çıkararak simetrik cümleleme geleneğini yıkmıştır.müziğe yeniden kazandırdığı şaşmayan vuruş duygusu birçok bestesinin dansa uygun düşmesine yol açmıştır.

arnold schoenberg 1874-1951

avusturya asıllı abd li besteci oniki ton müziğinin yaratıcısı,20. yüzyılın en etkili öğretmenlerinden biridir.

1899 da yazdığı “aydınlık gece” adlı yaylı çalgılar altılısı sanat yaşamında önemli bir adımdır.richard dehmel’in aynı adlı şiirinden esinlenen bu romantik yapıt yaylı çalgılar altılısı için yazılmış ilk programlı müziktir. bütünlüğü müzik dışı bir öykü ya da imgeye dayanan yapısı ve armonileri yüzünden viyana’daki tutucu program komitelerinin tepkisini çeken yapıt ancak 1903 de seslendirildi ve bu kez dinleyicinin tepkisiyle karşılaştı. sonraları ise hem ilk biçimiyle, hem de shoenberg’in yaylı çalgılar orkestrası için yaptığı düzenlemeyle bestecinin en sevilen yapıtlarından biri oldu.

belli bir döneme kadar bestecinin bütün yapıtları tonaldi,ama armoni ve melodileri karmaşıklaştıkça tonalite önemini yitirmeye başladı. 19 şubat 1919 da tonal kompozisyon düzeninden tümüyle yoksun ilk yapıt olan opus11 no:1 piyano konçertosunu bitirdi.

zengin armoni ve melodi olanaklarını değerlendirmesine yardımcı olacak yeni bir bütünleştirici ilke aradığı bu dönemin sonunda yalnızca birbiriyle bağlantılı oniki ton kompozisyon yöntemini buldu.temmuz 1921 de bu türün ilk örneği olan opus12 piyano suitine başladı.

karşılaştığı bütün muhalefete rağmen 1. dünya savaşı sonrası shoenberg’in müziği artan ölçüde övgü topladı ancak besteci yaratıcı çalışmalarının olnak verdiği elektronik müzik devrimini görecek kadar yaşamadı.

aaron copland 1900-1990

copland’ın besteci olarak gelişimi dönemin belli başlı eğilimlerini ortaya koyarilk başta müziğinde caz ritimleri kullanan besteci daha sonra stravinsky'’in yeni klasik tutumunun etkisinde kalmıştır.kendisinin ses gürlüğü "sonorite” bakımından daha tutumlu, doku bakımından daha denetimli olarak tanımladığı soyut bir üsluba yöneldi.bu yöneliş copland’in sanatındaki en verimli dönemin açılmasına neden oldu. copland ayrıca radyo ,fonograf, ve sinema gibi yeni iletişim araçlarıyla modern müziğe yatkın bir izleyici kitlesinin de yaratıldığını farkındaydı. 1930 lardan sonra geniş bir dinleyici kitlesine seslenebilmek amacıyla müziği basitleştirme çabalarına katıldı.

edgard varese 1883-1965

fransız asıllı abd li besteci ses üretim tekniklerinde yaptığı yeniliklerle tanınır. disonant ve temasız, ritim açısından da asimetrik olan müziğini uzaydaki ses cisimleri olarak tasarladı. elektronik ses donanımından yararlanma fırsatını bulduğu 1950 lerin başlarından sonra da elektronik müziğe ağırlık verdi.brüksel dünya fuarı için yazmış olduğu elektronik şiirde (1958) sesin 425 hoparlörle yayılmasını öngördü.

gustav mahler 1860-1911
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
KLASİK MÜZİK (3)
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
BİR HİKAYEN OLMALI :: MÜZİK :: klasik-
Buraya geçin: